Rozstrzygamy przetarg na aplikacje mobilne z biletami KMK

Trwa proces rozstrzygania przetargu na sprzedaż biletów KMK przy pomocy komercyjnych aplikacji mobilnych. Wszystko wskazuje na to, że już przyszłym tygodniu ZIKiT podpisze umowy z trzema operatorami.

Rozstrzygamy przetarg na aplikacje mobilne z biletami KMK
Fot. Michał Pyclik

Postępowanie o świadczenie usług, polegających ,na sprzedaży biletów KMK za pomocą aplikacji mobilnych, zostało ogłoszone na początku stycznia. Dzięki temu, że skorzystano z uproszczonej procedury, dedykowanej dla usług świadczonych na rzecz społeczności lokalnej, postępowanie przetargowe trwa krótko, a Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu może podpisać umowy z więcej niż jednym wykonawcą.

Chęć świadczenia usług zgłosiły trzy firmy, dostawcy aplikacji mPay, moBilet i Skycash. W tym momencie pracownicy ZIKiT badają złożone oferty pod względem formalnym i  technicznym (sprawdzana jest funkcjonalność wersji demonstracyjnych poszczególnych aplikacji). Jeżeli wszystko będzie spełniać warunki i wymagania publicznego ogłoszenia o zamówieniu,  to w przyszłym tygodniu zostaną podpisane umowy z operatorami. Oznacza to, że bilety KMK będzie można kupić za pomocą tych aplikacji już następnego dnia.

Postępowanie związane z usługą dystrybucji biletów Komunikacji Miejskiej w Krakowie z wykorzystaniem telefonów komórkowych zostało przygotowane w 2016 r. Niemniej jednak, z uwagi na wejście w życie znowelizowanej ustawy regulującej sposób udzielania zamówień publicznych w połowie roku, a także terminem wydanie komunikatów przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, określających sposób stosowania implementowanych z prawa UE przepisów, brak było możliwości rozpoczęcia postępowania przed czwartym kwartałem 2016 r.

W tym czasie jednak prowadzone intensywne negocjacje z dotychczasowymi usługodawcami, związane z zmniejszeniem wysokości naliczanej do każdej sprzedaży prowizji. Dzięki staraniom strony miejskiej, operatorzy zgodzili się na obniżenie prowizji do 3 % wartości transakcji. Pozwoliło to na uzyskanie oszczędności w kwocie 200 tys. złotych rocznie, a także powstała możliwość procedowania zadania w formie przetargu na usługi społeczne, co znacząco skróciło czas postępowania.

Jednocześnie informujemy, że cały czas można korzystać z aplikacji iMKA, dzięki której można m.in. kupować bilety jednorazowe i okresowe KMK oraz bilety kolejowe.

 

Pokaż metkę
Osoba publikująca: Piotr Hamarnik
Podmiot publikujący: ZIKiT Kraków
POLECAMY