Prace przy budowie Trasy Łagiewnickiej wkraczają w kolejną fazę

W najbliższym czasie rozpoczną się prace związane z dostosowaniem ul. Turowicza do potrzeb budowy Trasy Łagiewnickiej. Kierowcy mogą spodziewać się miejscowych zawężeń w związku z koniecznością wykonania tymczasowych przejazdów - poinformowała realizująca tą inwestycję spółka Trasa Łagiewnicka.

Prace przy budowie Trasy Łagiewnickiej wkraczają w kolejną fazę
Fot. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu

W ramach zasadniczych robót, których rozpoczęcie planowane jest na 18 lipca, wykonawca będzie realizował prace związane z rozbudową pętli w Kurdwanowie oraz budową tunelu pod ul. Turowicza (wraz z przebudową skrzyżowania ulic Jerzego Turowicza, Zbigniewa Herberta oraz Wincentego Witosa).

Zanim ruszą prace związane z przebudową skrzyżowania ulic J. Turowicza, Z. Herberta oraz W. Witosa prowadzone będą roboty przygotowawcze. Ich celem będzie przygotowanie połączenia jezdni w taki sposób, aby w trakcie prowadzonych prac możliwy był przejazd pojazdów dwukierunkowo po jezdni ul. Turowicza i Herberta. W celu odpowiedniego dostosowania drogi w najbliższym czasie planowane są zmiany w organizacji ruchu, polegające na zawężeniu jezdni na ulicach J. Turowicza i Z. Herberta, po obu stronach skrzyżowania.

Dzięki tym pracom w trakcie przebudowy wykonawca będzie mógł wprowadzać zmiany w organizacji ruchu, które z jednej strony pozwolą na ruch pojazdów, z drugiej swobodę prowadzenia prac.

Prace przygotowawcze przy budowie Trasy Łagiewnickiej rozpoczęły się w lutym br roku. Inwestycja ta w pierwszej fazie nie powodowała większych utrudnień. Były to prace prowadzone poza ruchem ulicznym. W drugiej połowie czerwca br. w związku z rozpoczęciem prac na pętli w Kurdwanowie pojawiły się zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej. Pętla została zamknięta. Dla tramwajów została wybudowana tzw. przejazdówka, która umożliwia im zmianę kierunku jazdy i obsługę pasażerów w Kurdwanowie.

kurdwanów trasa



Budowa Trasy Łagiewnickiej jest jednym z największych przedsięwzięć prowadzonych dotąd w Krakowie. Linia tramwajowa w ramach trasy ma dofinansowanie Centrum Unijnych Projektów Transportowych (na kwotę 97 mln zł), jest także uznawana za modelowy przykład współpracy rządu i samorządu w procesie zapewnienia finansowania tak dużych inwestycji - powiedział Krzysztof Migdał, Członek Zarządu Spółki Trasa Łagiewnicka.

Pokaż metkę
Osoba publikująca: Michał Pyclik
Podmiot publikujący: ZIKiT Kraków