Niełatwe rozwiązania na ul. Cechowej

Od minionej soboty ul. Cechowa między ulicami Łużycką i Niebieską jest całkowicie zamknięta dla ruchu samochodowego. Trwa remont. Wyłączenie jej było niezbędne - jeśli ruch miałby zostać utrzymany prace trwałyby dwa, trzy razy dłużej.

Niełatwe rozwiązania na ul. Cechowej
Fot. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu

Roboty budowlane to nie tylko naprawa jezdni, ale także wymiana infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej. - W wielu miejscach ulica jest przecięta instalacjami wodociągowymi w poprzek. Wymiana tych instalacji na dwa etapy trwałaby o wiele dłużej, że nie wspomnę o kosztach. Zamknięcie Cechowej naprawdę było uzasadnione - tłumaczy Piotr Dera, kierownik działu organizacji transportu.

Taka sytuacja oznacza jednak, że radykalnym zmianom musiała też ulec organizacja sieci komunikacji zbiorowej. Pasażerowie z rejonu Kosocic lub Piasków Wielkich są zmuszeni do poruszania się liniami autobusowymi prowadzonymi dużymi objazdami w stosunku do stałego układu. - To z pewnością nie jest zachęcające, ale to naprawdę najszybszy sposób na dotarcie - tłumaczy Emil Markowiak, koordynator sekcji ds. rozwoju sieci transportowej. Zespół odpowiedzialny w ZIKiT za organizację transportu rozważał kilka wariantów organizacji zastępczej sieci połączeń. Żaden nie był lepszy od obecnie wdrożonego, a i z tego nasi urzędnicy nie są w pełni zadowoleni.

- Mieszkańcy piszą do nas zdziwieni, że nie prowadzimy autobusów ulicami Podedworze, Szpakową i Bochenka. Była to pierwsza trasa objazdowa, jaką rozważaliśmy. Niestety. Nic z tego - tłumaczy Markowiak. Pierwsza wizyta inspektorów na wspomnianych ulicach sprawiła, że pomysł uległ szybkiej modyfikacji - w naradach z krakowskimi przewoźnikami ustalano czy będzie się tym śladem dało przejechać choćby mniejszymi autobusami, bo o dużych nie było mowy. Kierowcy autobusów uprzedzali, że będzie to niemal niemożliwe, by prowadzić sprawne przejazdy, ze względy na ciasne zakręty na skrzyżowaniach, czy kłopoty z mijaniem się na wąskich ulicach.

Wszystkie te ustalenia i tak okazały się nie do zrealizowania ze względy na najsłabszy punkt: mostek na ul. Podedworze nie jest w stanie przenieść autobusów. Ma nośność pięciu ton. Nawet zakładając, że ważniejszy niż całościowa waga autobusu, byłby nacisk na jedną oś, nikt w ZIKiT nie odważyłby się przepuścić po tak słabej konstrukcji dziesiątek autobusów dziennie - mogłoby dojść do uszkodzenia konstrukcji.

Ostatecznie więc zdecydowaliśmy się na linie tymczasowe 707 i 733, które łączą Bieżanów z rejonem Soboniowic i Kosocic - pozwalają one na dojazd do centrum, ale ze względu na brak lepszej trasy nadkładają sporo kilometrów.

Adres:
ul. Cechowa, Kraków
mapa

Pokaż metkę
Osoba publikująca: Michał Pyclik
Podmiot publikujący: ZIKiT Kraków