Konsultacje społeczne - Mobilny Kraków

Masz trudności z zaparkowaniem w pobliżu swojego domu? Oczekujesz zmian w organizacji ruchu w twojej okolicy?

Wypowiedz się! Swoją opinię i pomysły można przesłać poprzez formularz internetowy  lub osobiście podczas drugiego z zaplanowanych spotkań konsultacyjnych (15 lutego o godz. 18 w Gimnazjum nr 2 na ul. Studenckiej 13).

Konsultacje społeczne - Mobilny Kraków
Fot. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie

W wakacje zmieni się organizacja ruchu w Strefie Płatnego Parkowania. ZIKiT musi przeprowadzić korekty parkowania wszędzie tam, gdzie nie ma zachowanej przepisowej szerokości dla pieszych. To spowoduje, że miejsc do parkowania w centrum będzie po prostu brakować. Za pomocą konsultacji chcemy wspólnie z mieszkańcami temu zaradzić. Proponujemy rozwiązania, które mogłyby złagodzić ten efekt. Pierwszym z nich jest wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na niektórych ulicach, dzięki czemu zyskujemy miejsce na jezdni na parkowanie. Drugim jest właśnie program Mobilny Kraków, który zakłada ograniczenie dostępu do niektórych stref w mieście dla samochodów z zewnątrz.

Co się stanie, jeśli żadne kroki nie zostaną podjęte? Dotknie to przede wszystkim mieszkańców centrum. Będą mieli większe problemy ze znalezieniem miejsc parkingowych blisko swoich kamienic.

Plan dla Śródmieścia został przedstawiony na podstawie spotkań z mieszkańcami, którzy zgłaszają nam problemy z parkowaniem, bezpieczeństwem dzieci na ulicach przed ich domami i szkołami, nadmiernym hałasem. Nie został wymyślony na złość komukolwiek, tylko zrodził się z realnych problemów mieszkańców, którzy przychodzą i stwierdzają, że jednak nie jest w porządku, bo samochodów jest zbyt dużo i pozostaje zbyt mało miejsca dla innych użytkowników miejskiej przestrzeni. 

Chcemy umożliwić korzystanie z zielonej strefy osobom najbardziej zainteresowanym, czyli przede wszystkim mieszkańcom danych ulic tak, żeby mogli znaleźć miejsce do parkowania bezpośrednio w swoim sąsiedztwie. Co istotne, na głównych ulicach, gdzie w większości prowadzony jest biznes, dostęp pozostaje otwarty, wszyscy będą mogli na nie wjechać, tak jak dotychczas.

To tylko propozycja. Jesteśmy gotowi do konstruktywnej dyskusji. Staraliśmy się tak wyznaczyć strefy, by główne ulice handlowe były ogólnodostępne, żeby klienci mogli tam bez problemu dojechać. Natomiast strefy zielone to te ulice, gdzie ludzie raczej nie prowadzą biznesu, tylko mieszkają. Oczywiście od tego stwierdzenia jest wiele wyjątków, o których będziemy rozmawiać podczas konsultacji. Jest też ważna informacja dla dostawców: nasz pomysł zakłada, że będą oni mogli wjechać w zieloną strefę na ustalonych zasadach, więc nie odczują znacznej różnicy – a jeśli, to na plus, bo będzie im łatwiej zaparkować.

Obok zmian w ruchu planujemy znaczne wzmocnienia komunikacji miejskiej. To już postanowione: będziemy jako miasto wydawać więcej pieniędzy na komunikację zbiorową, dzięki czemu w rozkładach pojawi się więcej kursów. Liczymy na to, że przynajmniej część osób zechce z tej oferty skorzystać i przesiąść się do autobusu czy tramwaju.

Adres:
ul. Studencka 13, Kraków
mapa

Pokaż metkę
Osoba publikująca: Michał Pyclik
Podmiot publikujący: ZIKiT Kraków
POLECAMY