Zmiany w sprzedaży biletów przez komórkę

Od stycznia 2017 roku w Krakowie będzie jeden operator, dzięki któremu będzie można kupić bilet przez komórkę. Do tej pory krakowianie mieli do dyspozycji trzy aplikacje mobilne, które to umożliwiały. Firmy te były wybierane w ramach negocjacji, ale ponieważ wyraźnie widać jak wzrosły dochody ze sprzedaży „e-biletów”, zgodnie z prawem zamówień publicznych, ZIKiT ogłosił właśnie przetarg na dystrybucję biletów przez urządzenia mobilne.

Zmiany w sprzedaży biletów przez komórkę
Fot. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie

W 2014 roku dochód z kupna biletów przez komórkę wyniósł 2 mln 100 zł, w 2015 r. – 3 mln 200 zł, natomiast do września  tego roku już 3 mln 700 zł. Bardzo nas to cieszy, bo to kolejny dowód, że komunikacja miejska w Krakowie staje się coraz bardziej popularna, a krakowianie, którzy nie potrzebują biletów okresowych, bo być może nie jeżdżą regularnie tramwajem czy autobusem,  polubili wygodną opcję kupna biletu przez komórkę.

Mamy także ważną informację, dla użytkowników dotychczasowych aplikacji. W sprawie zwrotu niewykorzystanych środków, powinni skontaktować się z operatorami poszczególnych systemów. Więcej o zmianach przeczytacie także TUTAJ.

Warto także przypomnieć, że w Krakowie pasażerowie kupują również więcej biletów w "tradycyjny" sposób. Tylko w październiku kupili o 15 proc. więcej biletów niż w tym samym czasie w 2015 r., mimo wprowadzenia bezpłatnych przejazdów dla uczniów. Wzrost widoczny był także w ubiegłym miesiącu.  W porównaniu z listopadem 2015 roku, biletów normalnych okresowych kupiono o blisko 4 tys. więcej, a jednorazowych o ponad 50 tys. więcej.

Dziękujemy, że wybieracie komunikacje miejską!

Pokaż metkę
Autor: zikit
Osoba publikująca: Michał Pyclik
Podmiot publikujący: ZIKiT Kraków
Zobacz także
POLECAMY