Krakowscy kontrolerzy na ratunek pasażerom

Po nowatorskim pomyśle wprowadzenia jednolitych strojów dla pięćdziesięciu kontrolerów biletów, Kraków znowu idzie krok do przodu i organizuje szkolenia z pierwszej pomocy przedmedycznej. I tak od października wszyscy kontrolerzy pracujący w mundurach, będą mogli w fachowy sposób pomóc  pasażerom w nagłych przypadkach, takich jak np. omdlenia, krwotoki, ataki epilepsji, poparzenia, porażenia prądem elektrycznym, upadki czy złamania.

Krakowscy kontrolerzy na ratunek pasażerom
Fot. ZIKiT

- Niestety z takimi sytuacjami spotykają się nasi pracownicy, choć oczywiście nie ze wszystkimi podczas podróży komunikacją miejską ale np. w pobliżu przystanków, dlatego wszyscy przyjęli pomysł szkolenia z wielkim entuzjazmem. Kontrolerzy cieszą się, że będą dysponować taką wiedzą i umiejętnościami, które mogą pomóc uratować komuś zdrowie, a nawet życie – mówi Marcin Bonisławski z firmy Renoma.

O tym, że takie szkolenie jest potrzebne, przekonuje także niedawne wydarzenie z lipca, gdy na przystanku  tramwajowym zasłabł starszy mężczyzna i uderzył głową o chodnik, a kontrolerzy udzielili mu pierwszej pomocy i wezwali karetkę. Sprawa została opisana w mediach.  – Nie każdy jednak jest gotowy na taką sytuację. Dlatego zależy nam, aby kontrolerzy nabrali pewności i przećwiczyli zasady pierwszej pomocy – dodaje Marcin Bonisławski.

Szkolenia odbędą się we współpracy z ZIKiT 28, 29 i 30 września. Będą składać się z części teoretycznej i praktycznej. Warto także wiedzieć, że kontrolerzy zostaną podzieleni na grupy, i tylko część będzie zajęta nauką, a pozozostali będą nadal kontrolować bilety w pojazdach.

- Bardzo zależy nam, aby kontroler był pomocny pasażerom, stąd angażujemy się wspólnie z firmą Renoma w akcje, które nie kojarzą się z typową pracą kontrolera - mówi Marcin Korusiewicz, Dyrektor ZIKiT.

Warto dodać, że krakowscy kontrolerzy ostatnio tłumaczyli rodzicom jak skorzystać z bezpłatnej komunikacji dla uczniów, a kilka miesięcy temu wraz ze Strażą Miejską brali udział w akcji Bezpieczny powrót. Pomagali także kupić odpowiedni bilet turystom, którzy jechali do centrum z Kraków Airport.

Szkolenia przeprowadzane są przez firmę BHP-Center z Krakowa.

 

Pokaż metkę
Autor: ZIKiT
Osoba publikująca: Piotr Hamarnik
Podmiot publikujący: ZIKiT Kraków