Dobre maniery w tramwaju i autobusie

Mieszkańcy Krakowa podróżujący komunikacją miejską od dawna zgłaszają nam swoje uwagi i spostrzeżenia dotyczące drażniących nawyków innych pasażerów, które obserwują podczas podróży. Ponad rok temu zainspirowało nas to do stworzenia pierwszego spotu „Weźże gadaj ciszej”, którego tematem były głośne rozmowy przez telefony komórkowe. Krakowianie skarżyli się nie tylko na głośne rozmowy, ale również na samą ich treść oraz sposób wypowiadania się. Nasz spot pokazywał, że takie zachowanie może przeszkadzać innym pasażerom, a niektórych wręcz irytuje. Dobra prasa i przychylność odbiorców zmotywowały nas do pójścia o krok dalej i stworzenia dwóch kolejnych spotów, zwracających uwagę na savoir-vivre w komunikacji miejskiej.

Dobre maniery w tramwaju i autobusie
Fot. ZIKiT

Jak zaobserwowali mieszkańcy problemów jest znacznie więcej. Jednym z nich jest to, że dalej niektóre osoby nie ustępują miejsca osobom starszym, kobietom w ciąży, niepełnosprawnym czy matkom z dziećmi. Dlatego chcąc podejść do tematu w sposób lekko prześmiewczy, prezentujemy nowy spot „Bo jeden bohater, to za mało”.  Każdy z nas może zostać takim bohaterem, jednocześnie pomagając pasażerom, którym jest trudniej podróżować komunikacją miejską.

Kolejnym niezrozumiałym zjawiskiem, ale zdarzającym się nagminnie, jest tłoczenie się pasażerów przy wejściu do pojazdu, gdy obok zostaje dużo miejsca. Spot „Weźże się przesuń!” przypomina wszystkim, jak ważne jest odpowiednie „ulokowanie się” w pojeździe, tak aby nie stwarzać problemów pozostałym wsiadającym lub wysiadającym. Spot zwraca również uwagę na  to, aby zdejmować duże plecaki, które często powodują dyskomfort podróży szczególnie osobom siedzącym, uderzając je np. w twarz.

Bardzo dziękujemy mieszkańcom za wszystkie uwagi, które inspirują nas do stworzenia takich animacji. Zdajemy sobie sprawę, że tego typu komunikaty nie docierają do wszystkich odbiorców, jednak do pewnej jej części na pewno. Musimy pamiętać, że komunikacja miejska służy każdemu z nas i tak naprawdę wszyscy mamy wpływ na komfort podróży.

Czekamy na więcej spostrzeżeń!

Dziękujemy Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu w Krakowie oraz Spółce Mobilis za współpracę i deklarację darmowej emisji spotów.

Pokaż metkę
Osoba publikująca: Michał Pyclik
Podmiot publikujący: ZIKiT Kraków
POLECAMY