Ogólne

Informacja o budżecie obywatelskim w galeriach handlowych

Przez cztery dni marca inspektorzy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu będą udzielać mieszkańcom informacji na temat budżetu obywatelskiego. Punkty informacyjne znajdą się w galeriach handlowych. Przypominamy, że trwa właśnie trzecia edycja projektu. Przez cały marzec można składać propozycje zadań.

Jak zmienia się Kraków dla rowerzystów?

Planowane są kolejne trasy rowerowe. Do 2019 roku ma ich powstać 140 km i dzięki temu Kraków zyska wygodne połączenia rowerowe z ościennymi gminami. Dobiegają także końca negocjacje w sprawie uruchomienia roweru miejskiego w trybie koncesji. W założeniu ma to być najnowocześniejszy rower miejski w kraju i jeszcze bardziej dostępny. Do sierpnia 2017 r. w 150 stacjach rowerowych krakowianie będą mogli skorzystać z 1500 pojazdów, które będą mogli wypożyczać przez cały rok.

”Zielone” dla tramwaju

Mimo, że tramwaje w Krakowie zyskują priorytet na kolejnych trasach, nie na każdym skrzyżowaniu mogą przejechać płynnie. Dlaczego? Dziś spróbujemy przybliżyć temat dlaczego bezwzględny priorytet dla uprzywilejowanych tramwajów nie zawsze może zadziałać.

Odwadnianie przejść podziemych

Trwają prace odwodnieniowe w przejściu podziemnym pod ul. Zakopiańską, w pobliżu pętli autobusowej Borek Fałęcki. Wcześniej tunel po każdym większym deszczu zalewałała woda. Taka sytuacja zdarzała się nawet kilka razy dziennie.

Pieniądze ze strefy pod kontrolą

W związku z pojawiającymi się w krakowskiej prasie nieprecyzyjnymi i wprowadzającymi w błąd czytelników informacjami, dotyczącymi Strefy Płatnego Parkowania w Krakowie wyjaśniamy:


 

Przejście „na raz” czy dzielone?

Do Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu często zgłaszają się piesi z zapytaniem, dlaczego na drogach dwujezdniowych, przedzielonych torowiskiem tramwajowym, nie można przejść na drugą stronę za jednym razem, bo przed każdym z przejść natrafia się na czerwone światło? Warto zauważyć, że oba rozwiązania -  przejście „na raz” jak i dzielone, mają swoje plusy i minusy. Stosowane są zatem zależnie od potrzeb wszystkich użytkowników drogi, a szczególnie z uwzględnieniem priorytetu komunikacji miejskiej. To ostatnie założenie jest zapisane w miejskiej polityce transportowej oraz jest warunkiem przy inwestycjach współfinansowanych przez UE.

Pochylnia przy ul. Konopnickiej

Budowa pochylni dla osób niepełnosprawnych przy przejściu przy ul. Konopnickiej (po stronie dawnego Hotelu Forum) coraz bliższa realizacji. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rozstrzygnął przetarg na wykonawcę dokumentacji tego zadania. Pochylnia ma powstać w tym roku i będzie kosztować ok. 200 tysięcy złotych.

Remont schodów wawelskich

Trwają prace naprawcze schodów prowadzących na Zamek Królewski na Wawelu, które umożliwiały wejście na wzgórze od ul. Bernardyńskiej. Remont potrwa do końca lutego.

Nie płoszmy SOWY
2016-02-19

W ostatnich dniach jeden z krakowskich dzienników przypomniał temat, prowadzonej przez Regionalną Izbę Obrachunkową w 2015 roku, kontroli projektu SOWA. Po tej publikacji odebraliśmy wiele sygnałów od zaniepokojonych mieszkańców, dlatego wyjaśniamy: RIO zakończyło kontrolę projektu SOWA pod koniec zeszłego roku i nie stwierdziło naruszenia w zakresie dyscypliny finansów publicznych przez pracowników ZIKiT.

Działania ZIKiT na rzecz czystego powietrza.

Zmniejszenie liczby samochodów w Śródmieściu, zwiększenie atrakcyjności podróży komunikacją miejską, budowanie alternatywy dla transportu indywidualnego oraz wprowadzanie preferencji dla ruchu pojazdów ekologicznych – to najważniejsze założenia walki o czyste powietrze w Krakowie, w którą zaangażowany jest także Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu.