Ogólne

”Zielone” dla tramwaju

Mimo, że tramwaje w Krakowie zyskują priorytet na kolejnych trasach, nie na każdym skrzyżowaniu mogą przejechać płynnie. Dlaczego? Dziś spróbujemy przybliżyć temat dlaczego bezwzględny priorytet dla uprzywilejowanych tramwajów nie zawsze może zadziałać.

Odwadnianie przejść podziemych

Trwają prace odwodnieniowe w przejściu podziemnym pod ul. Zakopiańską, w pobliżu pętli autobusowej Borek Fałęcki. Wcześniej tunel po każdym większym deszczu zalewałała woda. Taka sytuacja zdarzała się nawet kilka razy dziennie.

Pieniądze ze strefy pod kontrolą

W związku z pojawiającymi się w krakowskiej prasie nieprecyzyjnymi i wprowadzającymi w błąd czytelników informacjami, dotyczącymi Strefy Płatnego Parkowania w Krakowie wyjaśniamy:


 

Przejście „na raz” czy dzielone?

Do Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu często zgłaszają się piesi z zapytaniem, dlaczego na drogach dwujezdniowych, przedzielonych torowiskiem tramwajowym, nie można przejść na drugą stronę za jednym razem, bo przed każdym z przejść natrafia się na czerwone światło? Warto zauważyć, że oba rozwiązania -  przejście „na raz” jak i dzielone, mają swoje plusy i minusy. Stosowane są zatem zależnie od potrzeb wszystkich użytkowników drogi, a szczególnie z uwzględnieniem priorytetu komunikacji miejskiej. To ostatnie założenie jest zapisane w miejskiej polityce transportowej oraz jest warunkiem przy inwestycjach współfinansowanych przez UE.

Pochylnia przy ul. Konopnickiej

Budowa pochylni dla osób niepełnosprawnych przy przejściu przy ul. Konopnickiej (po stronie dawnego Hotelu Forum) coraz bliższa realizacji. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rozstrzygnął przetarg na wykonawcę dokumentacji tego zadania. Pochylnia ma powstać w tym roku i będzie kosztować ok. 200 tysięcy złotych.

Remont schodów wawelskich

Trwają prace naprawcze schodów prowadzących na Zamek Królewski na Wawelu, które umożliwiały wejście na wzgórze od ul. Bernardyńskiej. Remont potrwa do końca lutego.

Nie płoszmy SOWY
2016-02-19

W ostatnich dniach jeden z krakowskich dzienników przypomniał temat, prowadzonej przez Regionalną Izbę Obrachunkową w 2015 roku, kontroli projektu SOWA. Po tej publikacji odebraliśmy wiele sygnałów od zaniepokojonych mieszkańców, dlatego wyjaśniamy: RIO zakończyło kontrolę projektu SOWA pod koniec zeszłego roku i nie stwierdziło naruszenia w zakresie dyscypliny finansów publicznych przez pracowników ZIKiT.

Działania ZIKiT na rzecz czystego powietrza.

Zmniejszenie liczby samochodów w Śródmieściu, zwiększenie atrakcyjności podróży komunikacją miejską, budowanie alternatywy dla transportu indywidualnego oraz wprowadzanie preferencji dla ruchu pojazdów ekologicznych – to najważniejsze założenia walki o czyste powietrze w Krakowie, w którą zaangażowany jest także Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Jak zmienia się ZIKiT? Tak, jak zmienia się Kraków

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie to największa jednostka miejska, zajmująca się tematyką, która jest bliska wszystkim krakowianom i wpływa na codzienne funkcjonowanie miasta. To tutaj zapadają decyzje dotyczące komunikacji miejskiej, ruchu drogowego, modernizacji dróg i torowisk, infrastruktury rowerowej, remontów chodników i placów. Zadania ZIKiT realizowane są w skali wielkich inwestycji unijnych jak również drobnych remontów. W każdej z tych dziedzin ZIKiT stara się wychodzić naprzeciw potrzebom mieszkańców i stawia na innowacyjność.

Nowa kładka w Łagiewnikach

Trwa budowa nowej przeprawy przez Wilgę. Czterdziestometrowa kładka pieszo – rowerowa powstaje w Łagiewnikach i będzie ułatwiać poruszanie się turystów, chcących odwiedzić krakowskie sanktuaria.

POLECAMY