Ogólne

Kontrolerzy bliżej pasażerów

1 lutego minął rok odkąd w krakowskiej komunikacji można spotkać umundurowanych kontrolerów, którzy oprócz sprawdzania biletów, udzielają pasażerom informacji,  a nawet mogą pomóc w nagłych przypadkach, gdy niezbędne jest udzielenie pierwszej pomocy. Przez ten rok zmienił się wyraźnie wizerunek kontrolera w Krakowie, co odczuli zarówno sami pracownicy, jak i pasażerowie, którzy coraz chętniej dzielą się pozytywnymi spostrzeżeniami na ten temat.

Konferencja branżowa zarządców transportu

Jutro (w środę, 8 lutego) w magistracie odbędzie się konferencja „Nowe możliwości dla zarządzających komunikacją miejską i infrastrukturą w miastach", w której wezmą udział przedstawiciele urzędów gmin z całej Polski. Zostanie ona poprzedzona spotkaniem dla dziennikarzy (godz. 9.45), dotyczącym ostatniego roku pracy krakowskich kontrolerów. Na pytania odpowiadać będą zastępca dyrektora ZIKiT Łukasz Franek oraz szef Renomy Marcin Bonisławski. Konferencji branżowa, która rozpocznie się o godz. 10.45, będzie na bieżąco relacjonowana w mediach społecznościowych ZIKiT.

Podgórskie schody inspirują

W grudniu ubiegłego roku Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich (SARP) ogłosiły konkurs na opracowanie koncepcji przebudowy schodów, będących przedłużeniem ulicy Śliskiej w Starym Podgórzu. Skala zainteresowania przeszła nasze oczekiwania, gdyż do konkursu zgłosiło się (i zostało zakwalifikowanych) aż 85 pracowni architektonicznych. Na konkursowe prace czekamy do 24 marca!

Porozmawiaj o Mobilnym Krakowie

Ruszają konsultacje z mieszkańcami dotyczące założeń Mobilnego Krakowa, czyli planu realizacji polityki transportowej w naszym mieście. Zapraszamy wszystkich do udziału w spotkaniach, wysłuchania na czym mogą polegać zmiany i wyrażenia swojej opinii na ten temat. Wspólnie wypracujmy model, dzięki któremu Kraków stanie się miastem jeszcze bardziej przyjaznym dla wszystkich użytkowników ruchu i mieszkańców.

Połączenie ul. Ostatniej z ul. Mogilską już otwarte dla pieszych i kierowców

Nowe połączenie pieszo-drogowe skróci trasę do centrum Krakowa i zapewni lepszy dostęp do komunikacji miejskiej. Zadanie ZIKiT kosztowało blisko 2 mln zł.

Mniejsze znaki w zabytkowym centrum

W styczniu zakończyła się wymiana wszystkich tarcz znaków w zabytkowym centrum miasta. - Duże tarcze, często skutecznie przysłaniające piękną krakowską architekturę, zastąpione zostały przez tarcze mini, najmniejsze dopuszczalne przepisami – mówi inspektor z Zespołu Utrzymania Oznakowania w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie.

Jeśli jakimś cudem to przeczytasz to: dziękuję!

Tym razem chcieliśmy się z Wami podzielić listem od Czytelniczki, w którym opisuje spotkanie w komunikacji miejskiej z kontrolerem biletów. Dziękujemy za miłe słowa, kolejną pochwałę dla krakowskich kontrolerów i życzymy takiej życzliwości każdemu! Pamiętajcie tylko, żeby skasować bilet (lub doładować kartę)... Miłego weekendu i do zobaczenia na komunikacyjnych trasach!

Płynniejszy przejazd przez rondo Ofiar Katynia

Na skrzyżowaniu Conrada – Armii Krajowej – Jasnogórska – Radzikowskiego (rondo Ofiar Katynia) od kilku dni działa nowy program sygnalizacji świetlnej. Dotychczas skrzyżowanie funkcjonowało z tzw. dwufazową sygnalizacją świetlną. Pojazdy skręcające w lewo musiały oczekiwać na sygnał zielony, co przy zwiększonym ruchu prowadziło do zatoru na rondzie.

Słupki porządkują przestrzeń skrzyżowań

Wczoraj na skrzyżowaniu ulicy Ogrodowej i Warszawskiej ZIKiT zamontował 16 słupków, dzięki którym parkujące samochody nie będą blokowały przejścia pieszym. W teorii  auta w ogóle nie powinny się tam zatrzymywać, bo jest to niezgodne z przepisami ruchu drogowego, ale w praktyce jest niestety inaczej. Podobne rozwiązania są i będą stosowane w innych miejscach w Krakowie. Zakup i montaż jednego słupka to koszt około 150 zł.

Mobilny Kraków 2017

ZIKiT opracował plan realizacji polityki transportowej dla Krakowa. Jego założenia w najbliższych tygodniach będą konsultowane z mieszkańcami, a w poniedziałek pierwszy raz zostały przedstawione radnym z Komisji Infrastruktury RMK. Proponowane rozwiązania wyraźnie wzmocnią komunikację miejską, przez co przyczynią się do zmniejszenia smogu i hałasu w mieście, wpłyną na poprawę bezpieczeństwa oraz ogólnie polepszą jakość życia w Krakowie. Plan zakłada ograniczenie ruchu samochodów w ścisłym centrum, wprowadzając trzy nowe strefy dostępności do Śródmieścia.