- Aktualności
- Utrudnienia
- Jak korzystać z KMK
- Razem dla czystego powietrza
- Carpooling czyli razem jeździmy samochodem
- Na drogach
- - Przebudowa ul. Królewskiej
- - Przebudowa ul. Krzyżańskiego
- - kamery
- - Sprawdź aktualne prace na drogach
- - mapa tramwajowa
- Parkowanie
- Strefa płatnego parkowania
- P&R
- Strefy ruchu
- Wykaz zezwoleń
- Sprawdź stan swojej sprawy
- Sprawdź tutaj
Ogólne

Zamiast ciężkich samochodów, krążących wokół Rynku i trujących spalinami przechodniów, część towarów do restauracji, pubów czy sklepów - mogliby rozwozić dostawcy na rowerach. W tym pomyśle chodzi nie tylko o ekologię, ale o znalezienie alternatywy dla wjazdu aut dostawczych do zabytkowego centrum. Tym bardziej, że nowy sposób może sprawić, żeby dowóz towarów odbywał się szybciej.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu informuje, że w przyszłym tygodniu rozpoczną się remonty nakładkowe ważnych arterii na południu Krakowa. Robotnicy będą wymieniać asfalt przy ul. Brożka, Nowosądeckiej, Zakopiańskiej i Skotnickiej.

Do końca marca potrwa remont parkingu na placu Matejki, z którego ucieszą nie tylko kierowcy, ale też piesi, których denerwowała odpadająca co chwilę kostka brukowa. Koszt prac to około 50 tys. zł.

Jednolita opłata w całej strefie parkowania przyciąga kierowców do ścisłego centrum Krakowa – obecnie kierowca zapłaci za parkowanie pod Wawelem tyle samo, co kilka kilometrów dalej – przy ul. Czarnowiejskiej. W dodatku godzina postoju (stawka 3 zł za pierwszą godzinę), kosztuje mniej niż przejazd komunikacją miejską w obie strony. Jeśli nie chcemy, by ulice w centrum Krakowa były non stop zastawione samochodami i zanieczyszczone spalinami pojazdów, krążących w kółko w poszukiwaniu miejsca do zaparkowania, wypróbujmy pomysł zróżnicowania opłat za postój. Część kierowców zrezygnuje z dojazdu samochodem do ścisłego centrum, a część wybierze komunikację miejską.

Wszystko wskazuje na to, że oczekiwana przez mieszkańców inwestycja - przebudowa ul. Przewóz, zakończy się jeszcze w tym roku, a nie jak planowano w 2018 r.

Program nakładkowy sprawdza się w Krakowie i dlatego w tym roku tą metodą zostaną wyremontowane kolejne ulice. Pierwsze prace planowane są pod koniec marca.

Kilkadziesiąt procent mniej prądu, w porównaniu do obecnie stosowanych technologii oświetlenia miasta, mogą pobierać latarnie uruchomione w ramach systemu, nad którym pracuje AGH i ZIKiT.

Na stronie internetowej Miejskiego Centrum Dialogu dostępny jest raport z konsultacji społecznych, prowadzonych dla budowy linii tramwajowej KST etap III (os. Krowodrza Górka - os. Azory). Konsultacje były prowadzone w okresie od 5 listopada do 4 grudnia 2015 r. Pełna treści raportu dostępna jest TUTAJ.

Nowe inwestycje w Krakowie i utrudnienia w ruchu to najbardziej poszukiwane informacje na stronie internetowej ZIKiT zdaniem internautów. Dziękujemy za udział w naszej sondzie i zapraszamy do głosowania w kolejnej. W marcu pytamy o trasy rowerowe.

Przez cztery dni marca inspektorzy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu będą udzielać mieszkańcom informacji na temat budżetu obywatelskiego. Punkty informacyjne znajdą się w galeriach handlowych. Przypominamy, że trwa właśnie trzecia edycja projektu. Przez cały marzec można składać propozycje zadań.