Firma Renoma, chcąc zwiększyć jakość obsługi pasażerów krakowskiej komunikacji, postanowiła zorganizować dla swoich pracowników bezpłatne lekcje języka angielskiego. Lekcje skierowane były do wszystkich kontrolerów, którzy nie znali tego języka i chcieli podjąć się jego nauki.
Zajęcia prowadzone były w krakowskim oddziale firmy. Kurs był realizowany od 1 października 2017 r. do 31 marca 2018 r., w sumie 120 godzin. Specjalnie dla kontrolerów każda partia 2-godzinngo materiału realizowana była tak, aby umożliwić im skorzystanie z nich niezależnie od grafiku pracy.
Lektorzy największy nacisk położyli na zdobycie umiejętności w kwestii poprawnej komunikacji po angielsku z pasażerem. Materiał obejmował słownictwo i wyrażenia związane m.in.: z czynnościami kontrolnymi w pojazdach, transportem, turystyką, topografią miasta.
Na zakończenie kursu został przygotowany kieszonkowy słownik, zawierający najczęściej używane zwroty i wyrażenia.
Współpraca z firmą Renoma przebiega pomyślnie. Dzięki zajęciom każdy kontroler jest w stanie w języku angielskim sprawdzić bilet, udzielić informacji o reklamacji oraz wskazać drogę. Ta umiejętności jest wskazana w Krakowie – powiedział Łukasz Franek, Zastępca Dyrektora ZIKiT ds. Transportu.
Zajęcia były w całości finansowane przez firmę Renoma. Od tego roku przy rekrutacji nowych kandydatów niezbędnym warunkiem jest komunikatywna znajomość języka angielskiego.
Wcześniej przynajmniej jedna osoba w każdej parze kontrolerów posługiwała się językiem angielskim. W zeszłym roku w okresie wakacji z inicjatywy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu kontrolerzy tej firmy dysponowali specjalnie przygotowanymi „wizytówkami” z komunikatami w tym języku. Zawierały one informacje dotyczące zakupu i kasowania biletów oraz te odnośnie reklamacji. Inicjatywa pokazania kontrolera jako osoby niosącej pomoc została bardzo pozytywnie odebrana przez mieszkańców i turystów.