górne tło

Kompromis osiągnięty na ulicy Kalwaryjskiej

Zmiany wprowadzane w Strefie Płatnego Parkowania to nie tylko dostosowanie jej funkcjonowania do obowiązujących przepisów, ale też okazja do wprowadzenia korekty w miejscach, które budziły największe emocje wśród mieszkańców Krakowa.

Jednym z takich miejsc jest ulica Kalwaryjska i separatory oddzielające tory tramwajowe od tej części jezdni, po której poruszają się samochody. Ich wprowadzenie umożliwiło znaczne upłynnienie ruchu tramwajów, przede wszystkim w godzinach szczytu, ale jednocześnie ograniczyło liczbę miejsc parkingowych na Kalwaryjskiej.

 

Inspektorzy ZIKiT-u przeanalizowali funkcjonowanie ruchu na ul. Kalwaryjskiej i zdecydowali o usunięciu separatorów na odcinku pomiędzy ulicami Smolki i Śliską. Ich usunięcie nie będzie miało wpływu na płynność przejazdu tramwajów, a jednocześnie zwiększy liczbę miejsc parkingowych na Kalwaryjskiej.

 

Wprowadzenie tej zmiany było możliwe po zakończeniu utrudnień związanych z budową łącznicy kolejowej Zabłocie-Krzemionki. W czasie jej budowy ul. Kalwaryjska przejęła dużą część ruchu samochodowego z ulic biegnących pod estakadą. Obecnie ruch pod nią odbywa się bez przeszkód, a liczba aut na Kalwaryjskiej znacznie zmalała.

 

Wprowadzenie zmian to również dowód na to, że ZIKiT uważnie wsłuchuje się w głosy mieszkańców i chętnie zgadza się na kompromis, jeśli tylko nie wpłynie on negatywnie na funkcjonowanie systemu komunikacyjnego miasta.

dolne t�o