ZIKiT - Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie

Zgromadzenia publiczne

29.01.2015

30 stycznia 2015 r., między godz. 18 a 20 wystąpią utrudnienia w ruchu związane z Masą Krytyczną, na trasie: Rynek Główny - Mikołajska - Westerplatte - pl. Matejki - Filipa - Długa - Prądnicka - Wrocławska - Racławicka - Mazowiecka - Kijowska - Kazimierza Wielkiego - Smoluchowskiego - Lea - Urzędnicza - Czarnowiejska - Dolnych Młynów - Krupnicza - Loretańska - Studencka - Anny - Rynek Główny.

 

15 lutego w godzinach 10.15 - 12.00 wystąpią utrudnienia w ruchu na trasie I Krakowskiego Biegu Antysmogowego tj. Pl. Na Groblach - Straszewskiego - Podzamcze - Bulwary Wiślane - Bernardyńskiej - Floriańska - Rynek Główny - Grodzka - Poselska - Pl. Na Groblach

 

Utrudnienia w ruchu - zgromadzenia publiczne

10.02.2015

 

11 lutego między 17 a 19 odbędzie się przemarsz ulicami Loretańską - Kapucyńską - Straszewskiego - Piłsudskiego - Garncarską - Studencką

28 lutego w godzinach 17 - 21, na trasie przemarszu uczestników zgromadzenia publicznego wystąpią czasowe utrudnienia w ruchu. Zgłoszona przez organizatorów trasa przemarszu obejmuje ulice:
Pl. Wolnica - Krakowska - Stradomska - św. Idziego - Grodzka - Floriańska - Basztowa - pl. Matejki

 

Fakty o ruchu jednokierunkowym

16.02.2015

W najbliższych miesiącach komunikacyjne centrum Krakowa zmieni się radykalnie. Dzięki przebudowie torowiska i zmianach w organizacji ruchu, na odcinku od ul. Piłsudskiego do ul. Pawiej, szybciej po I obwodnicy poruszać się będą mogły zarówno autobusy jak i tramwaje. Bezcenny czas zyskają setki tysięcy pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie.

Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego wokół I obwodnicy jest działaniem uzasadnionym i zorientowanym na uzyskanie konkretnych celów. Wśród najważniejszych można wymienić:

- eliminację samochodowego ruchu tranzytowego,
- poprawę warunków poruszania się pieszych, rowerzystów oraz pojazdów transportu publicznego w śródmieściu,
- ułatwienie obsługi centrum przez pojazdy zaopatrzenia oraz służb komunalnych,
- zmniejszenie emisji spalin oraz poziomu hałasu komunikacyjnego,
- poprawę standardu przestrzeni publicznej, przywracanie pozakomunikacyjnych funkcji ulicy,
- zwiększenie atrakcyjności śródmieścia,
- wpływ na zwiększenie ekonomicznego potencjału obszaru śródmieścia (głównie w zakresie handlu i usług).

Wymienione cele mogą być realizowane różnymi środkami. Najczęściej jest to zmiana organizacji ruchu drogowego, poprzez znaki drogowe dopuszczające ruch tylko określonych grup pojazdów. Przykładem może być strefa B, czyli ograniczonego ruchu, w Krakowie. W warunkach polskich problematyczna jest egzekucja tego typu zakazów, skutkuje to wjazdami pojazdów nieuprawnionych. Proceder ten obserwujemy codziennie.

Więcej: Fakty o ruchu jednokierunkowym

   

Więcej kursów w wieczory i weekendy

12.02.2014

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, że zmianie ulegną wszystkie rozkłady jazdy linii tramwajowych oraz część rozkładów jazdy linii autobusowych w terminach:

od 15.02.2014 r. (sobota) – linie autobusowe: 109, 112, 123, 129, 130, 137, 139, 144, 153, 159, 162, 164, 172, 175, 179, 193, 194, 412, 501, 502, 503,

od 17.02.2014 r. (poniedziałek) – wszystkie linie tramwajowe.

Na części linii zostaną uruchomione dodatkowe kursy, dzięki czemu wydłużone zostaną godziny szczytów komunikacyjnych oraz poprawie ulegnie oferta przewozowa w godzinach wieczornych. Poniżej przedstawiamy zakres wprowadzanych zmian.

komunikacja

Więcej: Więcej kursów w wieczory i weekendy

 

Tramwaj nocny od czwartku do poniedziałku

26.01.2015

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu informuje, że  zostaną wprowadzone zmiany w kursowaniu linii tramwajowych nocnych 62, 64 i 69. Zmiany wejdą w życie  od nocy 02/03.02.2015 r. (poniedziałek/wtorek).

nocny2

Linie tramwajowe nocne 62, 64 i 69 funkcjonować będą tylko w noce: czwartek/piątek, piątek/sobota, sobota/niedziela i niedziela/poniedziałek. Dzięki temu w pozostałe noce będzie można przeprowadzać niezbędne prace przy utrzymaniu torowisk, a pasażerowie nie będą zaskakiwani częstym zastępowaniem tramwaju nocnego przez autobusy.

Częstotliwość kursowania linii nocnych pozostanie bez zmian. Linie tramwajowe nocne kursować będą na swoich stałych trasach (za wyjątkiem linii 62, która kursuje na tymczasowej trasie):

linia 62: Czerwone Maki – Grota-Roweckiego, Kapelanka, Dietla, Starowiślna, Westerplatte, Dworzec Główny, Lubicz, Powstania Warszawskiego, Al. Pokoju, Bieńczycka, Andersa, Plac Centralny im. R. Reagana, Al. Solidarności – Kombinat,


linia 64: Bronowice Małe – Bronowicka, Królewska, Karmelicka, Basztowa, Dworzec Główny, Lubicz, Mogilska, Al. Jana Pawła II, Bieńczycka, Andersa, Broniewskiego, Piasta Kołodzieja – Os. Piastów,


linia 69: Krowodrza Górka – Prądnicka, Pawia, Basztowa, Podwale, Franciszkańska, Starowiślna, Na Zjeździe, Wielicka, Teligi – Nowy Bieżanów.

Więcej: Tramwaj nocny od czwartku do poniedziałku

   

Magiczny Kraków Biuletyn Informacji Publicznej Komunikacja Miejska w Krakowie Ekocentrum