Aktualności

Wyłączenie sygnalizacji w rejonie Basztowa LOT

19.02.2015

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu informuje, że w nocy z 21 na 22 lutego (sobota/niedziela) wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Basztowej z ul. Długą. Sygnalizatory będą działać w trybie żółtym - migowym.

 

Fakty o ruchu jednokierunkowym

16.02.2015

W najbliższych miesiącach komunikacyjne centrum Krakowa zmieni się radykalnie. Dzięki przebudowie torowiska i zmianach w organizacji ruchu, na odcinku od ul. Piłsudskiego do ul. Pawiej, szybciej po I obwodnicy poruszać się będą mogły zarówno autobusy jak i tramwaje. Bezcenny czas zyskają setki tysięcy pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie.

Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego wokół I obwodnicy jest działaniem uzasadnionym i zorientowanym na uzyskanie konkretnych celów. Wśród najważniejszych można wymienić:

- eliminację samochodowego ruchu tranzytowego,
- poprawę warunków poruszania się pieszych, rowerzystów oraz pojazdów transportu publicznego w śródmieściu,
- ułatwienie obsługi centrum przez pojazdy zaopatrzenia oraz służb komunalnych,
- zmniejszenie emisji spalin oraz poziomu hałasu komunikacyjnego,
- poprawę standardu przestrzeni publicznej, przywracanie pozakomunikacyjnych funkcji ulicy,
- zwiększenie atrakcyjności śródmieścia,
- wpływ na zwiększenie ekonomicznego potencjału obszaru śródmieścia (głównie w zakresie handlu i usług).

Wymienione cele mogą być realizowane różnymi środkami. Najczęściej jest to zmiana organizacji ruchu drogowego, poprzez znaki drogowe dopuszczające ruch tylko określonych grup pojazdów. Przykładem może być strefa B, czyli ograniczonego ruchu, w Krakowie. W warunkach polskich problematyczna jest egzekucja tego typu zakazów, skutkuje to wjazdami pojazdów nieuprawnionych. Proceder ten obserwujemy codziennie.

Więcej: Fakty o ruchu jednokierunkowym

 

Tryby składania wniosków i termin losowania na zajęcie pasa drogowego

Informacja dotycząca tryby składania wniosków i terminie losowań na zajęcie pasa drogowego pod handel z okazji odpustów i Wszystkich Świętych w 2015 roku.

 

załącznik

   

Wycinka drzew w Krakowie

09.02.2015

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu prezentuje planowane na luty wycinki i nasadzenia zamienne drzew. Wykaz obejmuje drzewa suche, posiadające posusz w koronie od 60 do 100 proc., stanowiące duże zagrożenie bezpieczeństwa z uwagi na zły stan fitosanitarny.

 

Planowane zmiany w organizacji ruchu w rejonie Plant

04.02.2015

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie zachęca do zapoznania się z planowanymi zmianami w organizacji ruchu w związku z przebudową torowiska i układu drogowego ul. Podwale.

organizacjaWstępny projekt organizacji ruchu

Więcej: Planowane zmiany w organizacji ruchu w rejonie Plant

   

Co z zielenią na Rynku Podgórskim?

03.02.2015

Zgodnie ze wcześniejszymi deklaracjami, na polecenie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, wykonawca przebudowy Rynku Podgórskiego dokonał ponownej analizy planowanych zmian w zakresie zieleni znajdującej się na placu.

W wyniku weryfikacji ogólna ilość zieleńców jakie znajdują się w obrębie Rynku Podgórskiego zwiększy się. Usunięte zostaną tylko drzewa, które bezpośrednio kolidują z przebudową. Natomiast nie będą wycinane drzewa, które pierwotnie planowano zastąpić innymi z uwagi na nową kompozycję placu.

Więcej: Co z zielenią na Rynku Podgórskim?

 

Konsultacje społeczne w sprawie przebudowy Parku im. Anny i Erazma Jerzmanowskich

29.01.2015

W związku z Zarządzeniem (nr 140/2015) Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 22 stycznia 2015 r. rozpoczęły się konsultacje społeczne, których przedmiotem będzie projekt zagospodarowania Parku im. Anny i Erazma Jerzmanowskich. Głównym celem konsultacji jest poznanie opinii mieszkańców oraz poinformowanie (szczególnie mieszkańców Dzielnicy XII Bieżanów – Prokocim) o inwestycji, a także zapoznanie społeczności lokalnej i instytucji znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie z proponowanymi rozwiązaniami technicznymi. Jednostką odpowiedzialną za prowadzenie konsultacji i koordynację działań jest Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Ankieta

Wniosek

Dokumentacja do pobrania.

   

Plac Centralny - zmiana organizacji ruchu

29.01.2015

Uwaga kierowcy! W dzień św. Walentego (14.02.2015) zmieniona zostanie organizacja ruchu na Placu Centralnym. Zmiana związana jest z rozpoczęciem przebudowy torowiska na relacji Andersa - Solidarności.

plcentralny2

W związku z powyższym Komunikacja Miejska w Krakowie funkcjonować będzie wg następującego porządku:

linia 4 – kursować będzie na trasie zmienionej: Wzgórza Krzesławickie – Kombinat – Ujastek Mogilski – Al. Jana Pawła II – Plac Centralny im. R. Reagana – Al. Jana Pawła II – Mogilska – Lubicz – Basztowa – Dunajewskiego – Karmelicka – Królewska – Bronowicka – Bronowice Małe,
linia 10 – kursować będzie bez zmian na swojej stałej trasie,
linia 16 – kursować będzie nadal na trasie zmienionej: Mistrzejowice – Srebrnych Orłów – Mikołajczyka – Broniewskiego – Andersa – Rondo Kocmyrzowskie – Bieńczycka – Al. Jana Pawła II – Ptaszyckiego – Kopiec Wandy,
linia 21 – kursować będzie na trasie zmienionej: Os. Piastów – Piasta Kołodzieja – Mikołajczyka – Broniewskiego – Andersa – Rondo Kocmyrzowskie – Kocmyrzowska – Łowińskiego – Ujastek – Kombinat – Ujastek Mogilski – Igołomska – Pleszów. Uwaga! Dla linii 21 nie będzie funkcjonował przystanek „Wiadukty",
linia 22 – kursować będzie na trasie zmienionej: Walcownia – Kombinat – Ujastek Mogilski – Al. Jana Pawła II – Plac Centralny im. R. Reagana – Al. Jana Pawła II – Al. Pokoju – Grzegórzecka – Dietla – Monte Cassino – Kapelanka – Brożka – Zakopiańska – Borek Fałęcki,
linia 62 – kursować będzie na trasie zmienionej: Czerwone Maki – Kapelanka – Dietla – Starowiślna – Westerplatte – Lubicz – Powstania Warszawskiego – Al. Pokoju – Al. Jana Pawla II – Plac Centralny im. R. Reagana – Al. Jana Pawła II – Kopiec Wandy,
linia 163 – nadal kursować będzie z pominięciem Placu Centralnego,
linia 174 – kursować będzie na trasie zmienionej: Kombinat – Al. Solidarności – Al. Przyjaźni – Al. Andersa – Boruty-Spiechowicza – Al. Jana Pawła II – Al. Pokoju – Nowohucka – Powstańców Śląskich – Kamieńskiego – Sławka – Beskidzka – Stojałowskiego – Os. Kurdwanów,
linia 642 – kursować będzie na trasie zmienionej: Al. Przyjaźni – Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – Kocmyrzowska – Makuszyńskiego – Jagiełły – Architektów – Łowińskiego – Ujastek – Al. Solidarności – Orkana – Bulwarowa – Al. Jana Pawła II – Os. Na Skarpie,
linia 662 – kursować będzie na trasie zmienionej: Czerwone Maki – Kapelanka – Dietla – Wielopole (powrót: Starowiślna) – Westerplatte – Lubicz – Powstania Warszawskiego – Al. Pokoju – Al. Jana Pawła II – Plac Centralny im. R. Reagana – Al. Jana Pawła II – Bulwarowa – Al. Solidarności – Kombinat.

Zasady zachowania biletów okresowych:

Więcej: Plac Centralny - zmiana organizacji ruchu

 

Kliny - Zacisze

29.01.2015

7go lutego przywrócona zostanie stała organizacja ruchu w rejonie os. Kliny - Zacisze. Wtedy również linia 178 wróci na swoja stała trasę.

   

Promocja projektów dofinansowanych ze środków UE

27.01.2015

W ostatnich latach Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie zrealizował lub jest w trakcie realizacji trzech dużych projektów związanych z budową linii tramwajowych. Były to linie prowadzące do Czerwonych Maków i do Placu Centralnego oraz budowa estakady tramwajowej między ul. Lipską, a ul. Wielicką. Wszystkie te projekty były dofinansowane ze środków Unii Europejskiej i w związku z tym towarzyszyła im obowiązkowa kampania promocyjna o wartości około 1 promila kontraktu. Korzystanie z dotacji unijnej wiąże się z koniecznością przeprowadzenia działań promujących inwestycję i rolę jaką odgrywają środki wspólnotowe w jej realizacji. Każdorazowo, przed podpisaniem umowy o dofinansowanie inwestycji, ZIKiT przedstawiał jednostce udzielającej dotacji projekt planowanej kampanii i planowane jej elementy, np. wykorzystanie gadżetów promocyjnych czy publikacji prasowych.

gadzety
Kampanie te mają na celu nie tylko promocję samych inwestycji. Promują one również komunikację miejską i rozwój zrównoważonego transportu. Cele te osiągane są różnymi drogami. M.in. poprzez produkcję i emisję reklam video, kampanie outdoorowe, reklamy prasowe czy gadżety rozdawane mieszkańcom Krakowa.

 

Pomiary w pojazdach KMK - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

23.01.2015

W związku z licznymi pytaniami, na temat badań napełnień w pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie, Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przygotował odpowiedzi na te najczęściej zadawane. Jednocześnie informujemy, że wszystkimi wątpliwościami dotyczącymi badań można podzielić się z ZIKiT wysyłając e-mail na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

kst

1. Ile kosztowały te badania?

Pierwszy etap projektu pn. "Zintegrowany system taryfowo-biletowy w obszarze aglomeracji krakowskiej", obejmujący wykonanie pomiarów frekwencji pasażerskiej w pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie, kosztował 800 000 PLN netto, z czego dofinansowanie wynosiło 85%. Miasto zapłaciło więc za te pomiary zaledwie 120 000 PLN.

2. Jaki był cel pomiarów?

Badania są elementem większego projektu pn. "Zintegrowany system taryfowo-biletowy w obszarze aglomeracji krakowskiej", który wciąż jest wykonywany. Głównym celem projektu jest próba opracowania wspólnej taryfy biletowej, która uwzględniłaby jak największą liczbę przewoźników świadczących przewozy w ramach Aglomeracji Krakowskiej. Badania frekwencji pasażerskiej dotyczyły nie tylko pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie, ale również pasażerów pociągów przyjeżdżających do Krakowa. Dodatkowo, prowadzone były badania ankietowe pasażerów pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie, pociągów oraz przewoźników prywatnych, dotyczące wybieranych środków transportu po przybyciu do centrum Krakowa oraz rodzajów biletów, z jakich korzystają ankietowane osoby.

3. Jaka firma wykonywała badania?

International Management Services Sp z o.o. z Krakowa

4. W jaki sposób były wykonywane te pomiary?

Pomiary prowadzone były w dni powszednie (wtorek, środa, czwartek), w soboty i w niedziele na liniach miejskich Komunikacji Miejskiej w Krakowie. W każdym z pojazdów umieszczone zostały osoby wyposażone w arkusze do zapisywania danych. Na każdym przystanku zliczały, ilu pasażerów wysiadło i ilu wsiadło do pojazdu. W przypadku większych pojazdów, np. tramwajów wieloczłonowych lub autobusów przegubowych, w środku pojazdu były dwie lub nawet trzy osoby wykonujące pomiar.

Więcej: Pomiary w pojazdach KMK - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

   
Magiczny Kraków Biuletyn Informacji Publicznej Komunikacja Miejska w Krakowie Ekocentrum